Sipariş Yönetimi Ne İşe Yarar?
Müşterilerin siparişlerini alma, takip etme ve teslimatının yapılması sürecine sipariş yönetimi denir. Sipariş yönetimi müşterinin siparişi vermesiyle başlar, ürünün müşteriye teslim edilmesiyle biter. Ticarette ürünün kalitesi kadar müşteriye zamanında ulaşması da önemlidir. Kaliteli ürün müşteriye istediği vakit ulaşmadığında memnuniyet söz konusu olmaz.
Müşteri memnuniyeti odaklı hizmet veren firmalar için siparişlerin yönetimi çok önemlidir. Önemine binaen sipariş yönetimi manuel olarak yapılmamalıdır. Özel olarak hazırlanan programlarla siparişlerin yönetimi profesyonelce gerçekleştirilir. Sipariş yönetiminin hemen her zaman üst düzeyde bir kalitede olması demek; karlı bir sürece dahil olmak anlamına gelir.
Sipariş Yönetimi Yazılımı Özellikleri
Sipariş sürecinin otomatik bir şekilde detaylı olarak yönetilmesini sağlayan bir sistemdir. Siparişlerin yönetimi kapsamı son derece geniştir. İşte sipariş yönetimine giren süreçler ve programın genel özellikleri;
- Satış süreci: Siparişin alınmasından teslimata kadarki süreç program sayesinde otomatik bir şekilde gerçekleştirilir.
- Envanter kontrolü: Ürünleri otomatik sıralayarak azalan ürünleri kontrol etmeyi sağlar.
- Müşteri ilişkileri yönetimi: Müşteri memnuniyeti için gerekli olan süreci yönetir.
- Satış otomasyonu: Müşteriyle iletişim kurarak satışı ve ödemeyi kolaylaştırır.
- Sevkiyat ve teslimat: Sevkiyat ve teslimatı takip ederek sorun çıktığında uyarı verir.
- Gelişmiş raporlama: Satış ve sevkiyat performansı rapor haline getirilir.
Neden Sipariş Yönetim Yazılımı
Günümüzde pek çok sektör sipariş yönetim yazılım sistemlerini kullanmaktadır. Siparişin kusursuz olması için teklif alınmasından teslim alınmasına kadarki süreç sorunsuz işletilmelidir. Siparişlerin zamanında ve aksaklık olmadan müşteriye teslim edilmişse siparişlerin yönetimi kusursuz demektir. Siparişlerin yönetilmesi, sipariş sürecini tamamen otomatik bir şekilde yöneten uygulamadır. Uygulama, siparişin verildiği firmanın bütün departmanlarıyla entegre olarak çalışır. Müşteri bilgileri, depo, stok durumu, alım satım işlemlerinin hepsi tek merkezden yönetilir.
Sürecin tek merkezden yönetilmesi siparişin sorunsuz teslim edilmesini sağlar. Ayrıca siparişe dair bütün verilere yazılımdan ulaşmak mümkün olur. Sipariş yönetim programı, sevkiyat, sipariş işlemleri, ödeme, faturalama gibi işlemlerin otomatik olarak yapılmasını sağlar. İşlemlerin otomatik yapılması personelin iş yükünü hafifletir. Böylece personelin iş verimliliği artar. Firmanın kar oranları yükselir. Sipariş yönetimi konusunda mutlaka profesyonel bir firmayı tercih ediyor olmanız; beraberinde önemli kazanımları getiriyor.