Makine, ülkemizin ekonomisine en fazla değer kazandıran sektörlerden biridir. Makine sektörünün ülke ekonomisine daha fazla değer kazandırması, sektörün gelişmesine bağlıdır. Sektörün gelişebilmesi için iş süreçlerindeki verimliliğin artırılması gerekir. Makine sektörü gündeme geldiği zaman karşımıza tam olarak kapsamlı bir hizmet alanı çıkar. Burada profesyonel bir destek almak, beraberinde önemli kazanımları getirir.
Sektördeki iş verimliliğini artırmak için alt yapının teknolojik unsurlardan oluşması gerekiyor. Teknolojik altyapı, makine sektörünün daha sorunsuz ve hızlı ilerlemesine yardımcı olmaktadır. ERP, CRM gibi yazılımlar makine sektörünün ilerlemesine ve gelişmesine katkı sağlayacak teknolojik altyapılardandır. ERP, üretimin hammaddesinden teslimatına kadarki sürecin yönetilmesinde etkili rol oynar. CRM ise müşteri ilişkilerini yönetmede etkilidir.
Makine Sektörü ve ERP
ERP, işletmelerin iş süreçlerini ve verilerini tek merkezden yönetme imkanı sunan bir yazılımdır. ERP, Kurumsal Kaynak Planlama anlamına gelmekte olup her sektöre uygun olarak özelleştirilebilmektedir. ERP kullanan işletmeciler ürünün imalatından dış piyasalardaki satışına kadar takip eder. ERP, işlemlerin görünür olmasını sağlayarak işletmeciye güven verir. Veri güvenliğini maksimum seviyede sağlar. Kontrollerin etkin bir şekilde yapılmasına yardımcı olan ERP, makine sektöründe yoğun olarak kullanılmaktadır.
ERP, küçük ve büyük ölçekli her tür işletme tarafından kullanılabilir. Büyük ölçekli işletmelerin işlerinin sorunsuz gerçekleşmesini sağlar. Küçük ölçekli işletmeleri ise iş yükünden kurtarır. İşletmelerde iş yükü azaldığından performans ve beraberinde iş verimliliği artar. ERP, işlemeye dair rapor ve analizleri çok hızlı bir şekilde oluşturarak açıklar. Makine sektörü açısından EPR sistemleri hemen her zaman kapsamlı bir hizmetin merkezinde yer alır.
Makine Sektörü ve CRM
Müşteri İlişkileri Yönetimi anlamına gelen CRM, işletmeyi daha ileriye taşıyan bir yazılımdır. CRM, sahadaki personelin faaliyetlerini takip etmeyi kolaylaştırır. Müşteri ilişkilerini planlar. Müşteri memnuniyeti için kullanılacak veriler oluşturur. Üretimin müşteriye bakan sürecinin sağlıklı bir şekilde ilerlemesine yardımcı olur. İşlemlerin tek merkezden yapılıyor olması işletmenin iş yükünü hafifletir. İş yükünün hafiflemesi müşteriye daha fazla zaman ayrılmasına neden olur ki bu durum siparişlere olumlu yansıyacaktır. Makine sektörü farklı yazılımlar sayesinde çok daha karlı bir şekilde üretime devam edebiliyor.